Loading ()...
-
113 imagesDe 6 ani încoace, organizarea Romania Historic Winter Rally a devenit tradiție, evenimentul internațional reprezentând startul sezonului în sportul cu motor din țara noastră. Dedicat exclusiv modelelor ce odinioară au scris istorie în automobilismul sportiv, raliul din județul Covasna a adunat an de an un număr semnificativ de echipaje pe probele speciale din jurul comunei Comandău – anul acesta nefăcând excepție, lista de înscrieri numărând nu mai puțin de 48 de echipaje. În ceea ce privește programul acestei ediții, acesta nu diferă cu mult de cel de anul trecut. Singura diferență este configurația primei zile de concurs – vineri, 20 ianuarie – atunci când, în locul clasicei urcări pe proba „Chiuzul Păpăuțiului” (12,30 km) și proba dus întors pe traseul Hârboca, organizatorii au decis să fie păstrată proba în urcare dintre satul Păpăuți și comuna Comandău, urmată de o regrupare în localitatea aflată la altitudinea de 1000 de metri, respectiv coborârea pe „Chiuzul Păpăuțiului Invers”. Ora de start pentru prima specială este stabilită pentru 15:48, respectiv 17:46 pentru proba parcursă în sens invers. ”. Ziua secundă debutează la ora 09:03 cu prima trecere a probei „Comandău 1” (11,60 km), urmată de o nouă coborâre pe „Păpăuți 1” (12,30 km) începând cu ora 09:31, în timp ce prima buclă a zilei se va încheia cu a doua și ultima trecere pe aceeași 11,6 kilometri ai probei „Comandău 2”, începând cu ora 10:54. După o regrupare de o oră în Comandău, echipajele vor continua ziua cu a doua buclă – formată din probele „Mica Siriu 1” (19,30 km) la ora 12:42, respectiv „Korpás 1” (9,00 km) începând cu ora 13:55. După aceste două speciale, concurenții vor poposi pentru încă 45 de minute în regruparea din Comandău, ca mai apoi, la ora 15:18 să se pornească din nou pe cei 19,30 de kilometri ai probei „Mica Siriu 2”, urmată de ultima probă a zilei – „Korpás 2” (9,00 km). Duminică, cea de-a treia și ultima zi de concurs va debuta asemenea celei anterioare, cu cei 11,6 kilometri ai probei „Comandău 3” la ora 09:03, după care, fără nicio regrupare, echipajele vor parcurge în sens invers probele din ziua anterioară. Începând cu ora 09:41 se va porni pe proba „Bețașu 1” (9,00 km) – adică inversul probei „Korpás” de sâmbătă, urmând ca după etapa de legătură de la Cireșu, echipajele să abordeze cei 19,3 kilometri ai probei „Mica Siriu Invers 1” începând cu ora 10:43. La mijlocul zilei este programată ultima regrupare, care va dura 80 de minute, suficient ca echipajele să-și tragă sufletul înaintea ultimei bucle de trei probe speciale. Probele „Bețașu 2” (9,00 km) de la ora 13:11 și „Mica Siriu Invers 2” (19,30 km) de la 13:59 vor fi urmate de o a treia și ultimă coborâre pe „Păpăuți 2” (12,30 km), prima mașină de concurs fiind programată să pornească la ora 15:01 de la startul ultimei speciale a ediției a 7-a. Sursa info @https://autorally.ro/ https://www.ewrc-results.com/final/80746-romania-historic-winter-rally-2023/
-
47 images
-
559 images
-
246 imagesCNR: Simone Tempestini obține victoria la Raliul Harghitei Etapa a doua a Campionatului Național de Raliuri s-a desfășurat în județul Harghita. Cursa a strâns la start 81 de echipaje. Prima zi de concurs a adus 3 probe speciale. Sebi Barbu reușește să îl devanseze pe Simone Tempestini cu doar o zecime de secundă pe cel mai lung test, Bucin de 28 de kilometri. Tempestini câștigă PS2. Pe ultima probă a zilei, surpriza a fost oferită de Mihai Manole ce se impune la superspeciala din centrul orașului Odorheiu Secuiesc. La vârf, Simone este lider cu un avans de doar 1,6 secunde față de Sebi. Ziua secundă a venit cu 9 probe, iar lupta pentru victorie era una strânsă. Simone câștigă primele două probe ale buclei de dimineață, Sebi reușind victoria pe Lueta 1. În bucla a doua, Tempestini câștigă toate cele trei probe, dar Barbu stătea foarte aproape, ecarturile variind între două sau trei secunde. Ultimele trei probe i-au revenit tot lui Tempestini, lupta fiind decisă pe Powerstage, acolo Sebi Barbu pierzând secunde bune din cauza unor probleme tehnice, iar Simone reușește să încheie victorios acest duel. Astfel, echipajul clujean Simone Tempestini/Sergiu Itu-Porsche 997 RGT câștigă Raliul Harghitei, de acum ei fiind cel mai titrat echipaj din istoria acestui raliu și totodată, Simone reușește o performanță unică la Harghita, el fiind primul pilot din istorie ce câștigă cursa cu toate tipurile de tracțiune (2WD, 4WD și RWD). Cei doi câștigă și în Campionatul de Asfalt, cât și la 2RWD și RGT. Sibienii Sebastian Barbu/Bogdan Iancu-Skoda Fabia Rally2 încheie cursa pe locul 2, aceștia din urmă făcând o cursă foarte spectaculoasă. Andrei Gârtofan/Doru Vraja-Skoda Fabia Rally2 prind din nou, locul 3 la general. Top 10 OPEN este completat de: 4.Norbert Maior/Francesca Maior-Peugeot 208 R2 5.Mihai Manole/Marc Banca-Skoda Fabia Rally2 6.Bogdan Cuzma/Florin Dorca-Skoda Fabia Rally2 7.Jean Tatu/Eugen Rotaru-Skoda Fabia R5 8.Adrian Teslovan/Vajh Csek Imre-Ford Fiesta R5 9.Cristi Șugăr/Vlad Colceriu-Peugeot 208 R2 10.Costi Tudose/Teodor Găină-Renault Clio Rally5. Bogdan Talașman/Laurențiu Mandu-Mitsubishi Lancer Evo 10 se impun la RC2N cu Răzvan Nechifor/Levente Mag-Subaru Impreza pe 2 și Emil Vincze/Sorin Colceriu-Mitsubishi Lancer Evo 9 pe 3.Frații Maior obțin victoria la RC4. Șugăr vine pe 2, iar Vlad Cosma/Carmen Poenaru-Peugeot 208 R2 încheie pe 3.Tudose câștigă la RC5. Podiumul a fost completat de Mihai Dumitrescu/Sebastian Itu-Renault Clio Rally5 și Ionuț Zăbavă/Andrei Toderaș-Renault Clio Rally5.Published TEXT by Andrei Mangalia
-
268 imagesO adevărată dovadă de profesionalism sportiv dus la cel mai înalt nivel de Simone Tempestini, i-a adus acestuia cel de-al 7-lea titlu național absolut din carieră în Campionatul Național de Raliuri Betano, totul după ce pilotul Napoca Rally Academy s-a impus categoric în Raliul Brașovului 2022 – Ediția 51Prin victoria celor 7 din totalul de 10 probe speciale desfășurate la ediția din acest an a etapei brașovene – pe drumurile de macadam – Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu au încheiat cu mare fast un sezon care i-a ținut cu sufletul la gură pe fanii raliurilor din România. Cei doi s-au impus fără probleme în Raliul Brașovului 2022 – Ediția 51, devenind astfel campionii naționali absoluți ai CNR Betano. A doua poziție din clasamentul general le-a revenit sibienilor Sebastian Barbu și Bogdan Iancu – cu 3 victorii de probă specială – în timp ce campionul absolut de pe asfalt din acest sezon, l-am numit aici pe Andrei Gîrtofan, alături de Doru Vraja au completat podiumul în etapa de casă.Unitățile de măsură s-au păstrat și în cadrul clasei RC2, în timp ce podiumul general al Campionatului Național de Raliuri Betano pe Macadam a fost identic până la poziția a treia, acolo unde au urcat harghitenii Adrian Teslovan și Vajk-Imre Cseh, după o nouă demonstrație de forță și maturitate la bordul unei mașini de nivel superior însă performanțe inferioare ultimelor generații, ceea ce confirmă că cei doi se află într-un ascendent nu bun, ci deosebit de pozitiv.Deși au condus detașat în cadrul Grupei N, Raul Badiu și Rareș Fetean au fost nevoiți să abandoneze cursa din postura de lideri după o incursiune în decor, astfel că victoria din etapa brașoveană le-a revenit lui Bogdan Talașman cu Laurențiu Mandu, urmați de invitații ucraineni Oleksandr Melnychuk și Liubomyr Shumakov, respectiv Adrian Grigore cu Andrei Papa.După o luptă frumoasă și demnă de o finală, Marius Sîncrăianu și Alina Bianca Pop au fost forțați la abandon, astfel că, victoria etapei brașovene la 2FWD – clasament dedicat mașinilor cu tracțiune pe puntea față, cât și RC4 respectiv 208 R2 Cup le-a revenit tinerilor Cristi Sugár și Vlad Colceriu – cei doi devenind astfel campioni naționali la sezonul de debut al cupei monomarcă. Poziția a doua, în aceleași ierarhii, a fost ocupată de Mihnea Tatu cu Levente Csegzy, în timp ce Bogdan Gheorghiu și Adrian Temeș au completat podiumul. Victoria la RC5 în etapa brașoveană le-a revenit localnicilor István Soós – aflat la prima participare cu Renault Clio Rally5, alături de Ákos Szabó – la debutul în competiție. Poziția secundă le-a revenit lui Artur Luca și Sabrinei Nora Camarda, în timp, Costi Tudose și Teodor Gabriel Găină, într-o revenire sub regula Super Rally au completat podiumul clasei mai sus amintite, dar și pe cel al Clio Rally5 Challenge – identic cu al clasei – competiție la al cărei final de sezon au devenit campioni naționali. text@CristianOlteran
-
1782 images
-
301 images
-
313 images
-
1148 images
-
252 images
-
181 imagesPrima etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă, sezonul 2022, a avut loc pe clasicul traseu de la Râșnov. 75 de piloți au luat startul la cursă, noutatea principală a acestui an fiind Performance Factor. Prima zi a adus o vreme ploioasă, iar la finele ei, Costel Cășuneanu reușește să câștige antrenamentele cronometrate, el fiind urmat de Octavian Ciovică și bulgarul Iskren Veselinov, surpriza zilei. Cele două manșe de concurs s-au desfășurat în condiții bune, Tavi reușind să le câștige pe amândouă cu timpii de 1:55.916 respectiv 1:55.911. Așadar, brașoveanul Octavian Ciovică pe Radical SR8 câștigă Trofeul Râșnov cu un timp cumulat de 3:51.827. Costel Cășuneanu-Skoda Fabia R5 (3:56.790) prinde locul 2, iar Emil Ghinea-Norma M20 (3:58.277) este ocupantul poziției a treia.
-
494 images
-
2 galleriesCNVC: Silviu Dumitrescu obține victoria la Trofeul Gutâi Etapa a șasea din Campionatul Național de Viteză în Coastă s-a ținut pe spectaculosul drum ce duce către Baia Sprie, județul Maramureș. Trofeul Gutâi a adus la start 46 de concurenți. Silviu Dumitrescu stabilește referința în antrenamentele cronometrate, 2:55.186. El a fost urmat de Octavian Ciovică și Emil Ghinea. Ziua secundă avea să fie una dificilă, deoarece ploaia a apărut în peisaj. Dar acest lucru nu a reprezentat un impediment pentru Dumitrescu, bucureșteanul obținând victoria în ambele manșe de concurs.Astfel, Silviu Dumitrescu-Osella PA2000 Evo câștigă Trofeul Gutâi cu un timp cumulat de 6:44.610, pentru el fiind cel de-al doilea succes din acest sezon. Totodată, el este victorios și la Categoria 2 respectiv CN/E2-SC. Pe 2 s-a clasat Alexandru Pițigoi-Porsche 911 GT3 Cup (6:53.250), iar Mihai Leu-Ferrari 458 Challenge (6:54.852) închide podiumul la OPEN. Top 10 OPEN a mai fost completat de: 4.Costel Cășuneanu-Skoda Fabia R5 (6:57.051) 5.Dudu Șenchea-Mitsubishi Lancer Evo 8 (7:01.192) 6.Călin Manițiu-Subaru Impreza (7:01.335) 7.Emil Ghinea-Norma M20 (7:04.582) 8.Octavian Ciovică-Radical SR8 (7:11.212) 9.Andrei Șerban-Skoda Fabia (7:14.237) 10.Alex Mirea-Radical SR8 (7:15.087). Jean Tatu Jr-Peugeot 208 Rally4 (7:23.294) se impune la A OPEN, el fiind urmat de Traian Negru-Mitsubishi Lancer Evo 8 (7:25.720) și Ciprian Ciobotaru-Mitsubishi Lancer Evo 7 (7:27.732). Câștigătorii claselor sunt: A1-Matei Voicu-Ford Fiesta R2T( 7:40.106), A2-Tatu, A4-Negru. Prima victorie pentru un model Rally4 în România Șenchea este câștigătorul la N OPEN cu Manițiu pe 2 și Claudiu Erhan-Mitsubishi Lancer Evo 9 (7:16.906). La clase, învingătorii au fost: N1-Alexandru Krepelka-Honda Civic (7:55.903), N4-Șenchea. Cășuneanu se impune la EC2 OPEN, el fiind urmat de Șerban și Cosmin Gruba-VW Golf (7:16.874). Învingătorii grupelor: E2-1600-Pavel Shenkov-Lada VFTS (7:22.800), E2-2000-Sanu, E2-3000-Cășuneanu, E2+3000-Dan Maghețiu-Nissan GT-R (7:17.502). Căsuneanu obține o victorie importantă la EC2 Pițigoi se impune atât la GT cât și la Categoria 1 în fața lui Leu. O etapă excelentă pentru Dodo Sanu câștigă la 2RM-F2. Podiumul a fost completat de Gruba și Tatu Jr. O nouă etapă reușită pentru Sanu Voicu își adjudecă clasa Juniori. Matei în regrupare Alin Troancă-Skoda Fabia (8:22.253) câștigă la Diesel. O nouă victorie pentru Nea la Diesel Dominic Marcu-Mini Cooper SE (7:56.388) bate la Electric. Andrei Pop-Ford Escort (8:34.923) este cel mai rapid la Istorice. Maramureșeanul a fost urmat de Marius Băltățeanu-Toyota Celica (8:38.159) și Dan Nirișteanu-VW Scirocco (9:22.460). La clase, învingătorii sunt: I1-Bogdan Bărbatu-Mini Cooper (9:35.780), I2-Pop, A1+B1-Bărbatu, A3+B3-Pop. Localnicul Andrei Pop La Dacia Revival, Mihai Alexandrescu(9:35.961) obține victoria în fața lui Gabriel Conduris (9:56.898). O nouă reușită pentru Mihai Alexandrescu @Text @Andrei Mangalia RpmRacing
-
226 images